مطالعات صهیونیسم

وبلاگ رسمی پایگاه صهیون پژوهی تیه

وبلاگ رسمی پایگاه صهیون پژوهی تیه

این وبلاگ تلاش دارد تا ذره ای از جنایات دشمن و اتاق فکر آن را با نگاهی عقلانی و به دور از احساسات و توأمان با فهم عمیق علمی به تصویر بکشد. پایگاه صهیونپژوهی تیه در سایت TEEH.IR در تلاش است تا ذره ای از مسئله توهم توطئه دور شود و ثابت کند که عقایدی هستند و به دشمنی با اسلام برخاسته اند و از قدیم الایام در تلاش هستند تا مسلمانان را به تباهی بکشانند

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی کتاب « نقش آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیّت»

هدف نویسنده در این اثر بررسی و مطالعه نحوه نفوذ «یهودیان مخفی» در میان مسیحیان از سال‌های اولیّه تولد این دین تا عصر حاضر می‌باشد، وی در مقدمه می‌نویسد: «من با خود عهد نمودم که با قلم خود شمشیری بران، در رسوا نمودن طرح‌ها و توطئه‌های قومی باشم که در فلسطین فساد می‌کنند» و در همانجا این کتاب را به مردم فلسطین تقدیم نموده است. از جمله منابع مورد استفاده می‌توان به: تاریخ ابن خلدون، الکامل فی التاریخ اثر ابن اثیر الجزری، لسان العرب اثر ابن منظور المصری، محمّد رسول الله اثر محمد الصادق عرجون و ... اشاره کرد.

 

تیه /یهودیان مخفی / دشمن شناسی / صهیونیسم

 


موضوع کتاب

موضوع اصلی کتاب«نفوذ یهود مخفی» است که ابتدا ریشه این موضوع را شرح داده و نفوذ آن را در وقایعی مثل جنگ‌های صلیبی، سرزمین اندلس و مذهب پروتستان مورد بررسی قرار داده است. این کتاب علاوه بر موضوع اصلی با موضوعات مهم تاریخ بشر سر و کار دارد که خواننده را به تحقیق بیشتر ترغیب می‌نماید، به همین دلیل این کتاب به پژوهشگران و دانشجویان برای آشنایی با ریشه بسیاری حوادث تاریخی و حتی نظریات مختلف روانشناسان پیشنهاد داده می‌شود. دیگر تالیفات این نویسنده عبارت است از: موسوعه الشیعه و فرقهم، التوراه العدو اللدود للسامیه، المذاهب الغربیه المعاصر اثرها علی العالم الاسلامی، بدایه النهایه که از این کتب خود در تالیف این اثر استفاده شده است. نویسنده در این کتاب از منابع بسیار در جهت اثبات ادعای خود استفاده کرده، یعنی برای رسیدن به فرضیات موجود از استدلال نقلی بهره جسته است و با تمرکز بر موضوع اصلی از حاشیه پردازی پرهیز کرده و توجه خواننده را بر مسائل مهم و مربوط معطوف می‌نماید، همچنین با بیان سوالاتی در پایان هر فصل، ذهن خواننده را آماده پذیرش موضوع جدیدتری می‌نماید و در پایان کتاب موضوع «نفوذ یهود مخفی در اسلام» را مسئله‌ای حایز اهمیّت بیان می‌کند که در جلد بعدی بدان خواهد پرداخت.

کتاب حاضر شامل یک مقدمه و چهار فصل می‌باشد. فصل اول: نقش پولس یا شائول در تحریف دیانت مسیحیّت، فصل دوم: نقش یهودیان مخفی در تحریف کلیسای کاتولیک، فصل سوم: یهودیان مخفی در اندلس (مارانوس ها)، فصل چهارم: یهودیان مخفی و اثر آنها در کلیسای پروتستانی،

 

تیه /یهودیان مخفی / دشمن شناسی / صهیونیسم

 

فصل اول: نقش پولس یا شائول در تحریف دیانت مسیحیّت

مقصود از یهودیان مخفی آنانی هستند که لباس ادیانی آسمانی دیگر مانند مسیحیّت و اسلام را از روی کینه و تنفر نسبت به آنان به منظور ایجاد بی ثباتی درونی در آن ادیان بر تن کرده‌اند، بر این اساس برخی یهودیان به دین مسیحیّت در آمده و مسیحیّت خود را به صورت علنی ابراز داشته‌اند، اما یهودیت خود را از روی نفاق مخفی می‌نمایند، آنان تا حدی در این کار موفق بوده‌اند، اما موفق به تحریف قرآن کریم نگردیده‌اند، زیرا خداوند حفظ آن را خود بر عهده گرفت و در این باره در سوره حجر می فرماید: «ما خود قرآن را نازل نموده‌ایم و خود نیز از آن محافظت می‌نماییم.»

نخستین تحریف‌های دین مسیحیّت به دست مردی از یهودیان متعصب رخ داد که با وجود اعلان مسیحی بودن خود، بیشترین آزار را نسبت به مسیحیّان اعمال کرد، او کسی جز پولس (پل) یا شائول یهودی نبود. پولس یا شائول بنیانگذار دیانت تحریف شده مسیحیّت محسوب می‌گردد، وی همان فردی است که قائل به الوهیّت عیسی ابن مریم(ع) می‌باشد، در متنی طولانی از «سفر اعمال رسولان انجیل» به توضیحاتی از وی پرداخته است.

 

تیه /یهودیان مخفی / دشمن شناسی / صهیونیسم

 

فصل دوم: نقش یهودیان مخفی در تحریف کلیسای کاتولیک

یهود برای کاستن از قدرت کلیسا شروع به نفوذی آرام و نامحسوس درون آن نمود، این کار از طرق مختلفی، همچون نفوذ مردان روحانی با درجات بالا در کلیسا یا در قالب پزشک یا خزانه‌دار صورت می‌پذیرفت و آنچه که مورد اهمیت برای آنان بود، نزدیکی زیاد به کلیسا و مردان آن بود، زیرا کلیسا در قرون وسطی بر هر چیزی حاکمیت داشت و تصمیم نهایی را در برابر شاهان و شاهزادگان آنان می‌زدند. این روش یهودیان در طول تاریخ بود، از آنجایی که دستور کار آنان تفرقه میان مردم و دولت‌های جهان بود، جهت تحقق این هدف خود از دو ابزار مهم، ثروت و زن استفاده می‌کردند. از جمله اقدامات یهودیات مخفی در کلیسا؛ برافروختن جنگ‌های صلیبی توسط «اوربان دوم» پاپ مسیحی که یهودی الاصل بود و صادرکردن قطعنامه‌ای مبتنی بر تبرئه یهود از خون حضرت مسیح توسط پولس ششم می‌باشد.

 

تیه /یهودیان مخفی / دشمن شناسی / صهیونیسم

 

فصل سوم: یهودیان مخفی در اندلس (مارانوس‌ها)

مسلمانان نام اندلس را بر«شبه جزیره ایبریا» که شامل اسپانیا و پرتغال می‌شود، گذاشته‌اند. قبل از ورود اسلام به اسپانیا و فتح اندلس، یهودیان در شرایط کاملا سختی به سر می‌بردند، به طوری که یهودیانی که بر دین خود اصرار داشتند، در تمام عمرخود برده افراد مسیحی محسوب می‌شدند، اموال و خانه‌های آنان را تخریب می‌نمودند، ازدواج با آنان ممنوع بود و حتی مشاغل عمومی برای آنان ممنوع بود و در این زمان ستم و آوارگی بر آنان چیره شده بود؛ از این رو هنگامی که خبر فتوحات اسلامی در مغرب به گوش یهودیان رسید، برای رهایی از آتش ظلم ستمکاران، مشتاق ورود مسلمانان به کشور خود بودند و در زمان پیروزی اسلام در اندلس، یهودیان استقبال عظیمی از آنان نمودند. یهودیان اندلس در سایه حکومت اسلامی، بهترین دوران را در این سه قرن سپری کردند که پس از سقوط حکومت اسلامی دوباره آزار و اذیت‌های ضد یهود آغاز شد، که به دو علت اقتصادی و اینکه آموزه‌های دین یهود با بسیاری از آموزه‌های دین مسیحیّت در تضاد بود، یهود پس از سقوط اسلامی دیگر از امنیت و آزادی برخوردار نشد؛ به طوری که یهودیان یا باید دین مسیحیّت را می‌پذیرفتند و یا در انتظار تبعید یا کشته شدن می‌بودند؛ آنهایی که ناچار به ماندن در اندلس شدند، از روی تقیّه به دین مسیح گرویدند و اینها همان یهودیانی هستند که نام «یهود مخفی» یا «مارانوس» بر آنها نهاده شد.

 

تیه /یهودیان مخفی / دشمن شناسی / صهیونیسم

 

فصل چهارم:یهودیان مخفی واثرآنهادرکلیسای پروتستانی

واژه "پروتستان" به معنی اعتراض است وعلت این نام گذاری ،اعتراض مارتین لوتربنیانگذارمذهب پروتستان وپیروان اوبه کلیسای اصلی «کاتولیک» در روم نسبت به فروش سند آمرزش می باشد. بسیاری از مسیحیان غربی اقدامات مارتین لوتر را آغاز حقیقی یهودی کردن «مسحیّت یهودی» می‌دانند و اشتیاق مارتین لوتر به کسب دوستی یهودیان تا حدی در قانع نمودن یهودیان برای نفوذ به درون مذهب جدیدی که توسط لوتر ارائه شده بود، تاثیر داشت. بر همین اساس است که عقیده پروتستان از یهودیت تاثیر پذیرفت و نتیجه این تاثیر پذیری یک نوع اتحاد مقدس میان پروتستانیسم و یهودیت به صورت عام بود و خصوصی ترین روابط بین صهیونیسم یهودی و اصولگرایی پروتستانی ایجاد شد. بعد از ظهور مذهب پروتستان و نفوذ یهود به درون این مذهب و ویران کردن آن از درون، نظریات علمی و فلسفی پدیدار شدند و بیشترین تاثیر را در گسترش افکار الحادی در جوامع اروپایی داشتند که هدف همه آنها، حذف نهایی دین از زندگی اروپا بود که در این کتاب به طور مفصل به نظریات مغایر با دین مثل نظریه داروین، فروید، دورکیم و چند نظریه دیگر را بیان نموده و با دلایلی به رد آنها پرداخته است.

بدین سان مسیحیّت شرقی در سرگردانی ناشی از تعالیم پولس یهودی فرو رفته و مسیحیّت اصلی را ترک گفته و طرح یهود برای انهدام مسیحیّت و تضعیف پایه‌های آن و تبدیل آن به یک دیانت منفور در میان پیروانش به اجرا درآمده است.

  • مطالعات صهیونیسم

نظرات  (۱)

  • هویدا سیاوشی
  • با سلام

    شما که به مطالعات صهیونیسم علاقه دارید از کانال و گروه تلگرامی اندیشکده صهیونی پژوه خیبر دیدن فرمایید

    🚫 اندیشکده صهیون‌پژوهی خیبر در فضای مجازی 

    کانال تلگرام: @kheybar_net

    گروه تلگرام:  https://t.me/joinchat/FP3NEhAfZ3RbUTdYvB-0Lw

    کانال ایتا:  https://eitaa.com/kheybar_net

    گروه ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2677014529G68285df72f

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی